Opublikowano:

Linkowanie – skuteczna metoda pozycjonowania stron

Posiadacze witryn internetowych, którzy pragną osiągać zyski z działalności na nich prowadzonej – czy to dystrybucji rozmaitych produktów takich jak w tradycyjnych sklepach, czy ze sprzedawania wiedzy, na przykład w formie e-booków, kursów, lub zwyczajnie z reklam, wiedzą, że podstawa ich sukcesu będzie dobrze dopasowana liczba odwiedzin. Nowi goście wchodzący po raz 1-wszy na stronę, jak i stale powracający czytelnicy albo kupujący, są realnym skarbem administratora, który potrafi poczynić wiele wysiłku ażeby ich pozyskać. Zdarza się, że osoby takie same zajmują się działaniami promocyjnymi, kiedy indziej zlecają je firmom zewnętrznym (szczególnie jeżeli internetowa działalność zaczyna generować poważniejsze dochody).

Aktualnie istnieje sporo firm, którym można zlecić pozycjonowanie strony, jej optymalizację pod kątem SEO, kampanię marketingową w internecie, a także nadzór administracyjny i analizę osiąganych rezultatów. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie jest to aż tak drogim przedsięwzięciem, zatem można się na to bez problemu zdecydować, jeżeli już tylko uważamy że ta inwestycja się zwróci.
Wybierając utworzenie własnej strony internetowej, osoby które to robią po raz 1szy, zwykle maja w głowie sporo idei i pomysłów, które niekoniecznie okazują się trafne w zderzeniu z rzeczywistością. Mają oni nieco mylne pojęcie o tym, co w sieci się ‘sprzedaje’ a co niekoniecznie. Jednak odrobina pomocy specjalistów w tej dziedzinie, odrobinę pokory , a oprócz tego cierpliwości sprawią, że z nierzadko nawet serwis początkującej osoby może uzyskać na znaczeniu w sieci. Jedną z dużo ważniejszych kwestii poza pozycjonowaniem strony, jest także implementację jej wyglądu. Nie wystarczy skupić się na samej treści strony, zapełnianiu jej słowami kluczowymi i wartościowym tekstem. Nawet strona z najlepszą zawartością, ale nieczytelna lub niedużo atrakcyjna i trudna w nawigacji, przegra w starciu z mniej wartościową, niemniej jednak bardziej przyjazną dla użytkownika. Jest to uznany fakt – użytkownik ocenia serwis już kilku pierwszych sekund obecności na nim, i jeśli złudzenie jest negatywne, strona prawdopodobnie zostanie już na w każdym momencie skreślona. To dlatego profesjonaliści zajmujący się pozycjonowaniem stawiają nie tylko na linkowanie czy dobór treści, ale też na poprawę estetyki strony i usprawnienie jej nawigacji. 
Więcej: linki pozycjonujące.

Dodaj komentarz